پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251101
دولت انقلابي بايد اقتصاد و معيشت را از مذاکره جدا کند
تاریخ انتشار : 1400/08/24 12:31:30
نمایش : 1193
رئيس شوراي فرهنگ عمومي شهرستان فارسان گفت: دولت انقلابي بايد اقتصاد و معيشت را از مذاکره جدا کند و با انجام اصلاحاتي روند بهبود اقتصاد و معيشت را در داخل دنبال کند. اين موضوع باعث خواهد شد که از لحاظ رواني کارکرد اصلي تحريم‌ها از بين برود.
حجت‌الاسلام محسن ملک پور در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار پيرامون مذاکرات پيش گفت: استحکام دروني کشور، ضامنِ تحقق شعار استقلال و آزادي است. همان چيزي که ساليان متمادي رهبري مکرراً به آن تأکيد مي‌کنند و توجه مي‌دهند که نگاهمان به داخل و درون باشد و بدانيم که تنها راه علاج مشکلات کشور و مقابله با دشمني‏ها، اين است که توان داخلي و اقتدار ملي جدي گرفته شود و ساخت دروني کشور مستحکم گردد تا پيروز ميدان در همه عرصه‌ها باشيم.
 
وي تصريح کرد: و اين درست در مقابل تفکري است که تصور مي‏کند با کوتاه آمدن در برابر مستکبران مي‏توان منافع و نيازهاي کشور را تأمين کرد و حتي براي رسيدن به مقصود باطل خود حاضرند مسير انقلابي در سياست خارجي را تغيير بدهند.
 
وي بيان داشت: آمريکايي‌ها براي رسيدن به اهداف خود تنها سلاح تحريم‌ها را در دست دارند و از اين طريق به دنبال رسيدن به خواسته‌هاي خود مي‌باشند. هدفي که در بازي امنيتي- نظامي» طراحي‌شده توسط محور عِبري- عَربي- غَربي به دست نياوردند.
 
حجت‌الاسلام ملک پور اظهار داشت: محوري که در موضع‌گيري‌هاي هماهنگ کشورهاي غربي بر آن تأکيد مي‌شود اين است که گذشت زمان بيشتر به دليل پيشرفت‌ بيشتر برنامه هسته‌اي ايران ممکن است کار را به‌جايي برساند که برجام ديگر حائز همان منافع توافق اوليه هم براي آن‌ها نباشد.
 
وي گفت: دولت انقلابي بايد اقتصاد و معيشت را از مذاکره جدا کند و با انجام اصلاحاتي روند بهبود اقتصاد و معيشت را در داخل دنبال کند. اين موضوع باعث خواهد شد که از لحاظ رواني کارکرد اصلي تحريم‌ها از بين برود.
 
وي افزود: اما مسئله ضرورت اصلاحات اقتصادي که بحث کشور است در دولت جديد قرار است با تجديدنظر در روند گذشته، طرحي باهدف «ترميم قدرت خريد مردم» به اجرا گذشته بشه. در طرح جديد قرار است به‌جز دو مورد «دارو» و «گندم»، ارز تخصيصي ۴۲۰۰ توماني براي ديگر کالاها برداشته شود. اجراي اين اقدام بدون در نظر گرفتن زيرساخت‌هاي آن مي‌تواند خطرات زيادي داشته باشد.
 
وي بيان داشت: واقعيت اين است که فشارهاي اقتصادي بنيه معيشتي مردمي که درآمد ثابت دارند را بسيار ضعيف کرده و آن‌ها را نسبت به هرگونه نوسان مُبهم اقتصادي حساس کرده است. به همين جهت اقناع‌سازي مردم مهم‌ترين گام است. تجربه نشان داده است که حضور قدرتمند و مسئولانه مجريان و ناظران اجراي طرح‌هاي ملي، بيشترين اثرگذاري را در ايجاد اعتماد در جامعه و کاهش التهابات احتمالي و همراه‌سازي و مشارکت مردم به دنبال خواهد داشت.
 
وي در پايان بيان داشت: اگرچه اصلاحات اقتصادي امري اجتناب‌ناپذير و ضامن اعتلاي اقتصاد کشور است اما انجام اقدامات زيرساختي، در نظر گرفتن شرايط زماني، گفتگوي صادقانه با مردم، آرام کردن التهابات اقتصادي، به ثبات رساندن نسبي بازار پول و سرمايه و کالا، مي‌تواند در اين مسير به توفيق دولت کمک کند
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html